4 Ağustos 2009 Salı

Keçiboynuzu !


Birkaç gündür bizim evin her köşesinden keçi boynuzu parçalarına rastlamak mümkün !!!
Haftasonu Eminönü' nden 1 kilo kadar aldık. En son ilkokulda tadına bakmıştım ve ağzımda kaldığı 2 saniyenin sonunda lokmamın daha fazla ağzımda kalmamasına karar vermiştim. Canım annecim okul yolunda bulunan keçiboynuzu ağacından biraz sipariş verirdi bana. Bende " yazık acaba bu kuru yaprakları neye benzetiyorda yiyiyor" derdim. Eşimin de katkılarıyla geçende evimize sokmuş bulunduğumuz şu "kuru yaprakları" artık elimden düşüremiyorum. Sadece pekmezi yapılır diye bildiğim ve hakkında haksız bir önyargıya sahip olduğum keçiboynuzu meğer ne leziz birşeymiş. Neyse ki Duru da sevdi tadını. Şimdilerde bize gelen herkes önce bir gülüyor sonra ne zamandır yememiştim diyor kıtır kıtır seslerinin arasından. Eğer benim gibi hiç yemediyseniz veya ne zamandır yemedim diyorsanız hemen alınız ve yiyiniz :) Lezzetinin yanında biiiir sürü de faydaları var. İlgilenenler zaten araştırır ama en önemli faydası tatlı krizi için bir numara. Afiyetler olsun.

5 yorum:

Keddy- Selen Akgül Sungur dedi ki...

bize hiç ikram edilmedi o boynuzdan :)
alında gelin barii :)

Bahar Ulus dedi ki...

tabi kiii. kendimize alacağımız 1 çuvaldan mutlaka size de getireceğim. muuuuckkk....

Cocukla Cocuk dedi ki...

antalya dan alırım her yıl ama eski lezzeti bulamıyorum daha sert daha kuru sanki, bir de pekmezini ve tozunu almıştım; tozu nescafe gibi sıcak suya karıştıtrılıp içiliyor bir suru hastalığa da care oldugu soyleniyor denemekte fayda var

Handan dedi ki...

Bayılırım ben keçi boynuzuna. Çekirdeklerinin hep aynı gram olduğunu biliyor muydun? Yanlış hatırlamıyorsam ons ağırlığı ondan geliyor. Hassas tartıları onunla yapıyorlarmış.

Bahar Ulus dedi ki...

bilmiyordum. ilgincmis. tesekkurler